Tutaj Twoja Reklama

HD PROJECTS

Bardzo dobra jakość ekspozycji, coraz większa frekwencja zagranicznych gości, bezwzględna dominacja w kraju, druga Kolonia… - te i wiele innych entuzjastycznych recenzji zebrały targi Meble Polska 2015.

Statystyki wydarzenia są imponujące i dowodzą, iż to ono właśnie jest liderem na rynku spotkań branży meblarskiej w kraju - miejscem kontraktacji dla tysięcy kupców i dystrybutorów. Meble Polska 2015 (17 – 20 lutego) odwiedziło 20 065 gości, notując wzrost o ponad 12 % w stosunku do roku ubiegłego. Zwiedzający, pochodzący z 45 krajów musieli precyzyjnie zaplanować sobie pobyt na targach i na pewno nie narzekali na nudę – do obejrzenia mieli bowiem ekspozycję rozmieszczoną w 8 pawilonach o łącznej powierzchni 42 000 mkw, przygotowaną przez 240 wystawców. Wśród najczęstszych komentarzy uczestników targów pojawiały się te dotyczące jakości ekspozycji, profesjonalnego przygotowania stoisk, coraz rosnącego nacisku na wzornictwo polskich mebli.

Według mnie wiele się zmieniło w ciągu ostatnich 5-6 lat, zwłaszcza jeśli chodzi o gust – zauważa Thorsten Faber, country manager Central Eastern Europe w firmie Tvilum. – Nie możemy tu już mówić o wschodnioeuropejskim poczuciu estetyki, gust wschodnio i zachodnioeuropejski oznacza obecnie to samo. Dlatego te targi to również dla nas fantastyczna szansa.

Rekordowe statystyki odnotowały również Targi Wyposażenia Wnętrz HOME DECOR prezentujące ofertę ponad 120 firm z kategorii: oświetlenie, tekstylia, dekoracje oraz wyposażenie kuchni i łazienki. Ekspozycję uzupełniały warsztaty i wykłady, a także strefa Bloggers Zone przygotowana przez opiniotwórcze blogerki.

Zróżnicowana oferta

Tegoroczne targi Meble Polska poprzedziły zintensyfikowane przygotowania wystawców, którzy właśnie na lutowe wydarzenie zaplanowali debiuty swoich kolekcji. Oprócz mebli tapicerowanych i skrzyniowych, znacznie większą reprezentację miały w tym roku meble kuchenne, biurowe a także ekspozycja materacy. Dla producentów targi Meble Polska to możliwość prezentacji najnowszych wzorów szerokiej rzeszy kupców, a także szansa na konfrontację swojej oferty z ofertą konkurencji.

Na każde targi trzeba przygotować nowe programy. To pokazanie zmian, nowych wzorów, nowych pomysłów. Tu mówi się o dużych inwestycjach – przekonuje Jan Szynaka, prezes zarządu firmy Szynaka Meble. – Jest to również okazja, by spotkać się z partnerami i przyjaciółmi z branży. To święto, w którym trzeba uczestniczyć.

Targowi goście

Wystawcy targów Meble Polska z dużym uznaniem odnotowali znaczny wzrost liczby profesjonalnych zwiedzających - kupców meblowych, dystrybutorów mebli, przedstawicieli międzynarodowych grup zakupowych. Zauważalna była również szersza reprezentacja gości z zagranicy, szczególnie z Europy Wschodniej. Rzeczywiście, międzynarodowy wymiar tego wydarzenia potwierdzają statystyki – aż 31 % zwiedzających pochodziło spoza granic Polski. Najsilniej reprezentowani byli goście z takich krajów, jak: Czechy, Niemcy, Wielka Brytania, Rosja, Litwa i Ukraina. Nie zabrakło również zwiedzających z nieco bardziej egzotycznych krajów, jak Izrael, Tanzania czy Uzbekistan. Tak znakomite statystyki to efekt szeroko zakrojonej kampanii promocyjnej oraz bezpośrednich działań skierowanych przez Międzynarodowe Targi Poznańskie do zagranicznych dystrybutorów mebli.

Jesteśmy zachwyceni organizacją targów. Przyjechaliśmy na zaproszenie otrzymane od Międzynarodowych Targów Poznańskich – zaznacza Hakan Yildirim z Grupe PEM. – We Francji mamy około 100 sklepów. Współpracujemy z Polską już od dłuższego czasu i chcielibyśmy zyskać jeszcze więcej kontaktów biznesowych.

Liczy się dobry wzór

Meble Polska oprócz pozycji największych w kraju kontraktacji meblowych i statusu święta branży, już dziś intensyfikują działania związane tak z wyznaczaniem trendów i tendencji w branży. Poza znanym już na całym świecie polskim kunsztem rzemieślniczym, fachowością i niską ceną wytworzenia, polskie meble mają ogromny potencjał, by wyróżnić się unikalnym wzornictwem. Coraz więcej producentów decyduje się na współpracę z projektantami, tworząc własne, niepowtarzalne wzory i tym samym zwiększając swoje szanse na konkurencyjność produktów. Dla poszukujących inspiracji doskonałym miejscem było wydarzenie arena DESIGN, odbywające się równolegle z targami Meble Polska. To tutaj można było wysłuchać wykładów zagranicznych i polskich ekspertów z dziedziny wzornictwa, zapoznać się z innowacjami materiałowymi, czy przejrzeć portfolio studentów niemal wszystkich uczelni o profilu projektowym w Polsce. W ramach arena DESIGN odbył się również panel dyskusyjny „Design i innowacje w praktyce. Sukces rynkowy a budowanie wizerunku w meblarstwie”, przygotowany we współpracy z firmą Pfleiderer i Ogólnopolską Izbą Gospodarczą Producentów Mebli. Czy polscy producenci mebli mogliby osiągać lepsze wyniki finansowe, gdyby ich produkty były bardziej atrakcyjne wzorniczo, zaawansowane technologicznie i adresowane do wyższych segmentów rynku? Jak zmiana postrzegania produktu i firmy przekłada się na pozycję firmy na rynku krajowym oraz na rynkach eksportowych? W panelu dyskusyjnym poruszającym powyższe zagadnienia wzięli udział między innymi: Andrzej Sadowski, ekonomista z Centrum im. Adama Smitha, Tomasz Wiktorski z B+R Studio oraz reprezentanci OIGPM.

W przyszłym roku

Tegoroczna edycja targów Meble Polska wysoko zawiesiła poprzeczkę, wyznaczając jeszcze wyższe niż w latach poprzednich standardy ekspozycji oraz windując w górę wszelkie możliwe statystyki. Już dziś organizatorzy targów intensywnie pracują nad przyszłoroczną edycją wydarzenia, dokładając wszelkich starań i ambicji, by Meble Polska 2016 były kolejnym sukcesem. Prace nad kolejną edycją koncentrować się będą między innymi na zaproszeniu na targi kluczowych kupców meblowych, reprezentujących największy potencjał zakupowy.

Źródło i fot.: MTP

portal meblowy