Tutaj Twoja Reklama

HD PROJECTS

O tym, że warto sprzedawać online produkty do wyposażenia wnętrz, potwierdza trzykrotny wzrost przychodów firmy Westwing w 2013 roku.

110 mln euro przychodu - taki wynik w 2013 roku wypracowała międzynarodowa firma Westwing, lider w sprzedaży online produktów do wyposażenia wnętrz. To niemal trzykrotny wzrost w ciągu roku - w poprzednich latach firma osiągnęła przychody w wysokości 41 mln euro w 2012 r. i 0,5 mln euro w 2011 roku. Dynamiczne tempo rozwoju Westwing zawdzięcza lojalności klientów i rosnącemu potencjałowi rynku wnętrzarskiego na świecie. Obecnie firma działa w 10 krajach i w każdym z nich jest liderem w swojej branży.

 – W 2013 roku udało nam się niemal potroić sprzedaż i podwoić liczbę użytkowników, a to był dopiero drugi pełny rok działalności firmy - powiedział Stefan Smalla, założyciel i CEO Westwing. – Wyniki te potwierdzają, że jesteśmy wiodącą, międzynarodową firmą z branży e-commerce oferującą produkty do wyposażenia wnętrz i najbardziej obiecującym graczem na tym dynamicznie rozwijającym się rynku.

W minionym roku firma Westwing zrealizowała ponad 1,2 mln zamówień, sprzedając łącznie 2,8 mln produktów. Prognozy na 2014 r. są równie pomyślne. Wartość globalnego rynku produktów do dekoracji i wyposażenia wnętrz szacowana jest na 400 miliardów euro i jest porównywalna do rynku modowego, z tą różnicą, że sprzedaż online w branży home & living nie jest jeszcze tak rozwinięta, jak w branży modowej. Dlatego w kolejnych latach można spodziewać się dalszego wzrostu firm działających w tym sektorze. Dużą rolę odegra też rynek mobile - już teraz 34% wszystkich zamówień na Westwing jest składana za pomocą urządzeń mobilnych.

Jednym z czynników wpływających na szybki wzrost Westwing jest lojalność klientów - aż 75% miesięcznej sprzedaży pochodzi od stałych użytkowników. Firma przykłada dużą wagę do wyboru odpowiedniej oferty i jej prezentacji na stronie.

 – Wkładamy wiele wysiłku, aby nasi użytkownicy - a jest ich już 12 milionów na całym świecie - mieli dostęp do topowych marek i produktów w bardzo atrakcyjnych cenach, a czas spędzany na naszej stronie był dla nich przyjemnym i inspirującym doświadczeniem - wyjaśnił Przemysław Kowalewski, założyciel i dyrektor zarządzający Westwing Polska. – Zatrudniamy sztab stylistek, które dbają o to, aby wszystko, co pojawia się na naszej stronie, było najlepszej jakości i zgodne z najnowszymi trendami.

W 2013 roku Westwing zainwestował także w rozwój infrastruktury. Obecnie działa sześć globalnych centrów logistycznych: w Polsce, Niemczech, we Włoszech, w Brazylii, Rosji i Hiszpanii, w których towar jest przepakowywany i wysyłany do klientów. To pozwala firmie zoptymalizować procesy logistyczne i dostarczać setki tysięcy produktów rocznie z całego świata. Często meble i akcesoria do wyposażenia wnętrz oferowane przez Westwing nie są dostępne w żadnym innym sklepie w danym kraju - ani stacjonarnym, ani online.

 W 2014 roku Westwing stawia na dalszy wzrost i doskonalenie usług.

Chcemy, aby nasi klienci byli obsługiwani na najwyższym światowym poziomie, dlatego w tym roku zwiększamy inwestycje w sieć logistyczną i platformę technologiczną – mówi Tomasz Kasperski, założyciel i dyrektor zarządzający Westwing Polska. – Szukamy także nowych dostawców, aby oferować więcej pięknych produktów wysokiej jakości. Będziemy umacniać naszą pozycję lidera w branży i jak najlepiej wypełniać naszą misję - chcemy, aby każdy mieszkał w pięknie urządzonym domu.

Westwing działa obecnie w 10 krajach, a siedziba główna firmy znajduje się w Monachium. Firma została założona w 2011 r. i otrzymała ponad 100 mln USD od grupy inwestorów, wśród których są m.in. Access Industries, Holtzbrinck Ventures, Investment AB Kinnevik i Summit Partners.

 

Źródło: Westwing Home & Living

portal meblowy